טיפולים משמרים

הסרת אבנית

אבנית (פלאק) היא שכבה קשיחה שמחוברת היטב למשטח השן ונגרמת עקב שאריות מזון, רוק וחיידקים המצויים בפה. האבנית עלולה לגרום לעששת, לריקבון בשיניים ולהיווצרות דלקת חניכיים, ועל כן יש להקפיד להסירה. אי לכך, מומלץ להגיע אחת לחצי שנה לבדיקה תקופתית ולהסרת אבנית (Dental cleaning).

סתימות

לאחר אבחון עששת בשן, הנגרמת כתוצאה מריקבון, מסדקים ומשברים, מסירים את החלק הרקוב בשן ולאחר מכן סותמים עם חומר מילוי פלסטי (מרוכב-קומפוזיט), שניתן להתאימו לגוון השן. הסתימה עמידה מאוד ומאפשרת לשמור על שלמות השן וליהנות מנוחות לעיסה ומחיוך מושלם.

טיפולי שורש

טיפולי שורש (Root canal treatments) מתבצעים כששן נמצאת במצב של סכנת עקירה ויש צורך להצילה. הסיבה לסכנת העקירה היא דלקת מצטברת, שנגרמת כתוצאה מעששת, חור עמוק, סדק, שבר, חבלה בשן או מחלת שיניים מתקדמת.

בטיפול שורש מנקים את תעלות השורש ומסלקים מהם את הרקמה הדלקתית. אחר כך ממלאים את התעלות בחומר אטימה למניעת חדירת חיידקים. התהליך מתבצע בהרדמה מקומית, ובסיום השן תחזור לתפקד כמו כל שן טבעית.

עקירות

עקירת שן משמעה הסרת שן מהעצם. פעולה זו מתבצעת מסיבות רבות כמו טראומה או צפיפות בלסת.

עקירת שיני בינה

שיני בינה, המכונות גם טוחנות שלישיות, בוקעות בדרך כלל בגילאים 25-17. משום שהן ממוקמות בחלקו האחורי של הפה, מאחורי הטוחנות השניות, יש אנשים שיכולים לעבור את בקיעת השיניים ללא בעיה. אצל אחרים אין בלסת מספיק מקום, ולכן השיניים אינן יכולות לבקוע, מה שגורם לכאב, לצפיפות שיניים בלסת, לנזק לשיניים שמסביב ולזיהום.

עקירות כירורגיות

עקירה כירורגית מתבצעת כאשר לא ניתן להוציא את השן בשלמותה. בהליך כירורגי, מפצלים את שורשי השן וכך ניתן לעקור אותה.

location, location, map, marker, pin
calendar4, calendar, schedule, date, time, day
inject2, inject, anti virus, medicine, heal, vaccine

בדיקה ראשונית

בביקור הראשון במרפאה תמלאו שאלון מתרפא ותשוחחו עם ד"ר צבי שפרבר, שיערוך אבחון הכולל בדיקת שיניים, בדיקת חלל הפה וצילומים. בהתאם לממצאים, תוצע לכם תוכנית טיפול מתאימה. במידה שבמסגרת הבדיקה הראשונית מתגלה למשל חור קטן בשן, תוכלו לטפל בכך בו במקום.

בדיקה תקופתית

גם אם אינכם סובלים מכאבים, מומלץ לבקר במרפאה אחת לחצי שנה לבדיקה תקופתית ולניקוי שיניים, כדי להימנע ממצב של מחלות חניכיים. בבדיקה התקופתית מחליט הצוות אם יש צורך בצילומים, לצורך בניית תוכנית טיפול, ומעלה את אפשרויות הטיפול האופטימלית שישמרו על בריאות השיניים של המטופל.

בדיקה תקופתית במרפאה כוללת:
  • בדיקה כללית של משטחי השן לאבחון עששת ובעיות אחרות
  • צילומי רנטגן – חיוניים לזיהוי עששת, ציסטות, אובדן עצם, זוויות שורשים ושיניים ועוד
  • בדיקה של שחזורים קיימים, כולל סתימות, כתרים וטיפולים קודמים שנעשו
  • ניקוי שיניים והסרת אבנית, במטרה למנוע התחלה / התקדמות של מחלת חניכיים
בנוסף לבדיקות התקופתיות במרפאה, יש להקפיד על צחצוח שיניים נכון ויסודי!